Junior træning – nye datoer

Junior Træning

Så er der kommet nye datoer for Junior træning.

Vi har fået lov til at tage jer med til skovbo d. 29/6

Tirsdag d. 6/6 fra kl 17.30

Tirsdag d. 13/6 fra kl 17.30

Lørdag d. 24/6 fra kl 14.00

Torsdag d. 29/6 fra kl 17.30 Skovbo hvis muligt

Referat seniorklubben d. 22. maj 2023.

Vi samledes udenfor til morgenkaffe i det dejlige vejr, og snakken gik livligt, da de fleste havde oplevelser, at fortælle om, fra d. 16., hvor bukkejagten gik ind.

Da vi endelig bevægede os til skydebanen, for at skyde lerduer, viste det sig at der manglede en fase i strømforsyningen, og at hverken betalingsanlæg eller lerduebane fungerede.

Man siger jo at forventningens glæde er den største, men i dette tilfælde var den også den eneste, så vi måtte slukørede vende tilbage til klubhuset, hvor det heldig vis viste sig, at komfuret havde strøm, og at Jens kunne få varmet hamburgerryggen til vores måltid.

Så blev dagen alligevel reddet.

Mvh

Sten Sjølund

Senior – Referat 15 maj 23

Der var endnu engang indkaldt til arbejdsdag, som godt og vel halvdelen af medlemmerne mødte op til.

De fraværende har sikkert været travlt beskæftiget med forberedelserne til bukkejagten.

Arbejdstiden var planlagt forlænget med en time i begge ender, hvilket viste sig, at være lige i overkanten.

I hvertfald havde de fleste, inklusive min hækkeklipper, behov for opladning allerede ved tolvtiden.

Der blev dog arbejdet flittigt på flere fronter.

Kævlerne, som nogen havde moret sig med at smide i søen, blev bjærget. Rigtig mange meter dyrehegn blev taget ned og rullet sammen og en del materiale kørt til bålpladsen.

Der foregik sikkert også meget andet, men da jeg selv og min klipper var fuldt beskæftiget i brombærkampen, så jeg ikke meget andet, og havde heller ikke lejlighed til at tage billeder, hvilket jeg selvfølgelig beklager.

Torben ( og hans kone) havde kreeret noget dejligt mad og til formiddagskaffen fik vi en lækker bradepandekage. Vist nok overskud fra søndagens konfirmation.

Således fuldt opladede, kunne vi tage hjem og glæde os til bukkejagten dagen efter.

Det bliver spændende, at høre om de forskellige oplevelser næste gang.

Mvh

Sten Sjølund

Køge-Herfølge Jagtforening