Seniorerne starter året 2024 den 8 jan

Først er rigtigt godt nyt og jagtår til alle. 

.Efter kaffe og kage er der to punkter på dagsordenen.

‘1. Ove vil gerne på pension fra kassererjobbet, så vi prøver at finde en løsning.

  2.Vi er blevet mange medlemmer, ikke alle kender hinanden, og der har været et ønske om en runde hvor hver især fortæller om sig selv. Vi starter med de første fem på madlisten og ser hvordan det passer med tiden.

Mogens Andersen har den store ære at levere årets første frokost. Kontakt ham hvis du ikke kommer på tlf. 26762432 

Hilsen

Leif

Jagthornsblæsning I Køge-Herfølge Jagtforening.

Jagthornsblæsning I Køge-Herfølge Jagtforening.

Mandag d. 8. januar 2024begynder andet halvår af jagthornsundervisningen 2023/2024 i Køge-Herfølge Jagtforening.

Nu er størstedelen af jagtsæsonen ved at være overstået og du har måske oplevet jagthornsblæsning på jagten, og går nu og tænker på, at det kunne du godt tænke dig at prøve, så er det nu du har chansen i Køge-Herfølge jagtforening

Er du helt nybegynder eller næsten nybegynder så mød op i klubhuset på Billesborgvej 42 A, 4681 Herfølge d. 8. januar kl. 18.00

Er du lidt øvet eller øvet jagthornsblæsere og kunne tænke dig at komme lidt videre, eller bare holde det ved lige, så mød op samme sted kl. 19.00.

Skulle du være forhindret den første gang gør det ikke noget du kan sagtens nå at komme med senere.

Hvis du ikke har et jagthorn lige nu, så er foreningen behjælpelig med at finde et ”lånehorn” i starten.

Har du spørgsmål til ovenstående, eller om det at blæse på jagthorn i al almindelighed, eller køb af jagthorn er du velkommen til at kontakte undertegnede.

 

Med venlig hilsen

Johannes Nielsen

Tlf. 24 23 38 76

Mail. aliceogjohs@mail.tele.dk

 

 

Jaghornsblæsning i Køge-Herfølge Jagtforening begynder 8. januar 2024. Nybegyndere og lidt øvede kl. 18. Lidt mere øvede og øvede kl. 19. Foreningen har enkelte horn der kan lånes i starten. Vi giver rådgivning om køb af nyt horn.  Alle er velkommen.

Referat seniorklubbens julefrokost 18. Dec. 2023

Endnu en fornøjelig sammenkomst i klubben.

Vi startede med kaffe , pakkespil og portvinsmagning, hvor de fleste pakker fik en omtumlet tur rundt på bordene, og ved urets hjælp fandt den rette ejermand. De få, der fik samlet til bunke i begyndelsen, blev selvsagt målet for en målrettet plyndring senere.

Efter endnu en smagsprøve, denne gang på juleøl, blev der blæst frokostsignal, og vi trak lod om placeringen om bordet, så ingen dannede kliker, og alt var tilfældigt. Selv kom jeg tilfældigvis til at sidde mellem mine gamle skolekammerater fra for 60 år siden, og det var bestemt hyggeligt.

Frokosten bestod af de traditionelle retter i “Kok med Kul på”s fortolkning.

Der var kø ved buffeten , snaps i alle udgaver og en masse tilhørende viser, som vi skrålede med på efter bedste evne.

Jeg vil afholde mig at bedømme maden ( det må være op til festudvalget), men jeg kan konstatere at stemningen ikke fejlede noget, da jeg desværre måtte forlade selskabet kl. 15, til fordel for andre gøremål.

   

   

 

 

Alle ønskes en glædelig jul og et godt nytår.

 

Mvh

Sten Sjølund

Seniorerne holder julefrokost den 18 dec.

Vi mødes kl 10.00 og medbringer en sjov julegave ( værdi ukendt ) som festudvalget har sjove planer med.

Kl. ca. 12.30 leverer KOK MED KUL en overdådig buffet som det tager resten af eftermiddagen at komme igennem.

Der er 32 tilmeldte inklusiv Harry fra Holte Vinlager.

HILSEN TIL ALLE

 GLÆDELIG JUL 

OG GODT JAGTÅR

Leif

Referat Seniorklubben 11.dec.23

Mødet i Seniorklubben mandag d. 11. dec. viste med al tydelighed at klubben fungerer rigtig god socialt.

På trods af, at der ikke var indlæg/foredrag udefra, gik snakken i hele tidsrummet frem til spisetid.

Selv lyttede jeg mig til jagthistorier, verdenssituationen, planlægning af julefrokost, den kommende statsvej kontra offentlig transport, og så hvordan medlemmerne samledes i små grupperinger om forskellige emner. Alt sammen med højt humør og et smil på læben.

Det tegner rigtig godt for den kommende julefrokost , som vi alle glæder os til.

   

   

Mvh

Sten Sjølund

Køge-Herfølge Jagtforening